sunnuntai 12. lokakuuta 2014

Vanhat kunnon...



... Lämpörullat! Tällainen lämpörulla'boksi' on minulla ollut jo muutaman vuoden (vai pitääköhän taas puhua kymmenistä vuosista...). Harvoin tulee näitä käyttyä, ehkä n. 3 kertaa olen kiharat näillä itselleni tehnyt.

Ennen:



Nämä näyttävät NIIN tutuilta - etsimällä löysin kuvan netistä - Näitä oli meillä kotona ennen pussillinen, kolmea kokoa. Nämä olivat käytössä vähintäänkin kerran viikossa, lauantaina kun piti kiharat saada ennen tansseihin lähtöä :) Näissä oli vettä sisällä ja kuumennus tapahtui kattilassa vedessä keittämällä. Sitten sormenpäitä poltellen, nostettiin vedestä ja kierrettiin hiuksiin. Tuo muovinen päällys oli tosi kätevä, hyvin pysyivät niillä kiinni.

Se oli ennen, mutta nyt:


Nämä rullat kuumuvat sähköllä, eli töpseli seinään ja odottelua, kunnes ovat kuumia. Sitten vain kierretään hiuksiin ja pinnillä kiinni. 



Eilen näille oli käyttöä kun tyttö halusi kiharat illan rientoihin. Minä mielelläni nämä paplarit hänelle kieputtelin.



Lopputulos tässä, kivat kiharat!

8 kommenttia:

  1. Minulla ei lämpörullia ole ollut,olen kyllä nähnyt ja kuullut,kauniin loppuputuloksen sait:)

    VastaaPoista
  2. Minulla käytössä aika ussein kun haluan pöyheyttää tukkaani...Äitilläni oli Carmen -lämpörullat jo melekein neljäkymmentä vuotta sitten. Niihin lisättiin jokin hoitoainekin ja muistan miten tykkäsin leikkiä kampaajaa :)

    VastaaPoista
  3. Oi että..ihanat-kiharat!Hauskat rullat muttei minulle tutuja kummatkaan. Ihanaista iltaa sinulle.

    VastaaPoista
  4. Essilleppä onkin loihdittu kauniit kiharat. Minulla on kuule täällä Tapiskalla tuollaiset oranssit rullat, olleet iät ajat, muistaakseni ainakin osan olen noista nuorena frouvana ostanut. Eikä vuosiin ole käytössä olleet. Mukavaa alkavaa viikkoa sinulle, minä palailen työnlaitaan aikaisintaan vasta keskiviikkona. t. tarja

    VastaaPoista
  5. Minulla ei ole koskaan ollut lämpörullia mutta muistan ajan kun niitä oli vähän jokaisella :) Niillähän tulee kauniit ilmavat kiharat. Minun hiukseni eivät tahdo kihartua kun ovat sellaista "rautalanka" mallia, Äidilläni oli iso pussillinen papilijotteja. Ennenvanhaan kun otti permanentin niin aina pesun jälkeen piti laittaa "paplarit" päähän että tuli kauniit kiharat :D

    VastaaPoista
  6. Upeat kiharat!

    Pitkästäaikaa vierailulla blogissasi. Aloittelen uutta blogia nimellä "Tavallinen" osoitteessa http://taanytvaanontammosta.blogspot.fi/
    Käy joskus vierailulla :) Vielä on ihan alkutekijöissään...

    VastaaPoista

Pienikin kommentti piristää :)