tiistai 5. heinäkuuta 2011

Kukkia kukkia...


Tässä tulee varsinainen kukkapostaus tälläkertaa, ainakin alkuun...



Löysin tällaisen pienen kaunottaren tuosta kukkapenkistäni. Akileijan olen varmaankin viime tai toissakesänä istuttanut, mutta ei se oikein ole innostunut kasvamaan. Nyt teki yhden ainokaisen kukan matalaan varteen ja lehtiäkin on vain pieni tupsu :)


  

Tarkoitus oli koota näistä kollaasi, mutta en jaksanut, joten saavat nyt olla näin. Tämä "Keisarinkruunu" kukkii nyt näin ihanasti. Monta vuotta ovat olleet tuossa samassa paikassa mutta näyttävät viihtyvän.




 Vieressä varjolilja, jota sunnuntaina kävin "köyttämässä" tukikeppiin vähän, kun tuuli meinasi riepotella pitkiä kukintoja. Hyvin se säilyi tuulessa ja ehjänä.



Kissankellot on aina yhtä ihania :)



Muu perhe oli käynyt ulkomailla maanantaina sillä välin kun minä olin töissä! Siis Ruotsissa, Haaparannalla, ja näin paljon olivat taloustavaroitakin ostaneet Ikeasta + vielä yhden lasikulhon, joka ei mahtunut kuvaan.



Olihan sieltä herkkujakin ostettu, aivan ämpärikaupalla :)



Ja vielä ihana pieni ruukkugerbera ja juuri mieluisan värinen :)


Pesin äsken koirulin, joka pääsee huomenna trimmaajalle. Sekin hoituu nyt minun töissä ollessa, ihme juttu, uskoiskohan tuota ennen kuin näkee :)

Varasin itsellekin kampaaja-ajan lauantaille, kun vain tietäisi mitä tälle kuontalolle tekisi! hyviä ideoita otetaan vastaan! Koko kesän olen kulkenut lähinnä nuttura päässä... Kai siinä käy niin että iänikuisia vaaleita raitoja ja 5 cm pois pituudesta kun mitään kovin radikaalia ei uskalla teetättää (hauska sana, teetättää :)

Moikka!

7 kommenttia:

  1. Vaihdetaanko yhden ainoan akileijakukkamme siemeniä? Sinulla on punainen, minulla valkoinen?
    Minullakin vain yhden kukan teki varren päähän.

    Keisarinkruunut ja varjoliljat ovat ihan lemppareitani. Valkoista varjoliljaa kylvin siemenistä tänä keväänä, kestää kai monta vuotta ennenkuin nousee maanpäällinen varsi. Mut odotellaan.

    Räväytä kesän kunniaksi hiuskuontalo ihan uuteen kuosiin! Sehän kuitenkin kasvaa ja pian saat takaisin pidemmät hiukset. Vaaleat raidat elävöittävät, mutta niin tekevät tummatkin raitulit. Kokeile rohkeasti! AInahan vanhaan voi palata.

    VastaaPoista
  2. Kauniin värinen Akileija, tuosta se lisääntyy kun voimistuu ja innostuu :) Varjoliljoista minäkin tykkään, kovia leviämään. Mökillä joudun taas katkomaan kun ne Liljakukot ovat siellä mellastaneet :(
    Eilen illalla kävin Ikean sivuilla ja katselin juuri noita turkoosin värisiä kippoja, käyn Suomussalmelle ostamassa. Tampereelle tuli Ikea, on sopivan matkan päässä ja sieltä tavaraa löytyy :D
    Minun kampaajalla, tai oikeammin parturissa, käyntini on vähän samanlainen. Joka kerran sanon saman: leikkaa lyhyeksi, sillain vähän huolimattomasti :D

    VastaaPoista
  3. Ennenvanhaan kun viellä kävin kampaajalla, sanoin tee mitä haluat ja istuin odottamaan!Muutama vuosi meni ja huomasin, että teki aina saman lailla. Minä kun en ole siihen muottiin kuuluva, halusin vaihtelua, ei vaan osannut tyyliä vaihtaa!? Ainakin viimeset 5v.olen ite kuotaloni hoidellut ja olen tyytyväinen, lähipäivinä pitäs vähän trimmata....;)

    VastaaPoista
  4. anja, en minä taida osata tuosta siemeniä ottaa... toivotaan että molempien kukat jo enskesänä tekevät enemmän kukkasia! Niin, toisella puolella taloa onkin meillä valkoinen, joskus tehnyt kukkia, mutta siihen ei nyt näytä tulevan ollenkaan, taitaa olla liian varjossa.

    Aloin jo vähän innostumaan hiusmallin muutoksesta, saapa nähdä :)

    Tuula, liljakukot on kyllä harmillisia, pääsevät tuhoja tekemään jos ei koko ajan ole vahtimassa, tänä kesänä ei meillä ole näkynyt. Nuo kulhot vaikuttavat ihan päteviltä! Sinulla onkin helppo kampaajallakäynti, minulla aina tällaista arpomista ja kuitenkin lopputulos lähes sama :)

    Maikku, jopas jotain, tuo vasta rohkeutta ja taitoja vaatii, että itse parturoi! Olen minä monesti otsahiukset pätkäissyt lyhyemmäksi, mutta muuten luotan enempi kampaajiin :)

    VastaaPoista
  5. Anja ota leikkuupuimurit käteen ja luota taiteilijan luovaan, herkkään, taitaviin kätösiin, olen varma että onnistut...;) Leikkasin eilen pääkarvani, tai oikeestaa tein sen pääasiassa partakoneenterällä, ja kas vain, taaskin onnistuin, peilasin eestä ja takkaa, OK. Useinmiten trimmaan vähän viellä eka saunomisen jälkeen. Eihän toisten ole pakko sitä tosissaan tehä, mitä mä teen...hurja ja kokeilunhaluinen kun olen...;)

    VastaaPoista
  6. Voi vitsit, Maikku, tuossahan säästäisi vuoden mittaan paljon rahaakin, mutta kun ei se noin vain taida minulta onnistua... partakoneenterällä, hmm.. Harjoittelua vaatis kerran jos toisenkin :) Ehkä jonain päivänä minäkin

    VastaaPoista
  7. Pakko on lisätä, että enhän mä silloin kun olin viellä työelämässä ite tukkaani jyrsinyt. Mutta kun olen lopettanut työt, niin aloin harjoittelee ja harjoitushan tekee mestarin...hih! Muuten säästää rahaa, olin kauhuissani kun kattelin tässä keskustassa hintoja, pesu, leikkaus ja fööni 55€!? Pidän nykyään lyhyttä tukkaa joka pitäisi tarkistaa 4-5 vkon välein...ei onnistu näillä eläkkeillä....;)

    VastaaPoista

Pienikin kommentti piristää :)